Sweet Dreams

פותחים מאפייה? המיתוג משחק תפקיד חשוב

החלטתם לפתוח מאפייה או קונדיטוריית בוטיק משלכם? המון מזל טוב! אין דבר מרגש יותר מלהגשים את החלום ולעסוק במה שאנחנו אוהבים באמת.

לרוב אנחנו מדברים על המתוקים השונים שמלווים אותנו ושמוסיפים הרבה טעם לחיים (אם תשאלו אותנו), אך פה דווקא בחרנו להתמקד בנושא אחר. במה שנקרא ה"תבלין הסודי" של כל בית עסק בתחום המזון, וכל שכן בענף דברי המתיקה.

הפעם נדון בנושא המיתוג של בית העסק. כיצד הוא נתפס בעיני הלקוחות.

מדוע זה חשוב כל כך?

רושם ראשוני חיובי משפיע על האופן שבו אנו פועלים, וכיצד אנו מתייחסים לדבר מה.

זה יכול להיות אדם שזה עתה פגשנו בו לראשונה, וזה יכול להיות גם בית עסק.

כיצד אדם ממתג את עצמו? בלבוש שלו, בסגנון הדיבור שלו, באופן שבו הוא מפגין את הנוכחות שלו.

בית עסק לא יכול לדבר מילולית, אך הוא בהחלט יכול לדבר ולהעביר מסרים וויזואליים. 

כאן בדיוק נכנס הנושא של מיתוג נכון שמתכתב עם קהל היעד.

כשאדם מגיע למאפייה ונוכח לגלות מיתוג יוקרתי, הוא אוטומטית יכול לתפוס את דברי המתיקה שנציע לו כיוקרתיים יותר, איכותיים יותר, טעימים יותר. יש כאן השפעה דרמטית על הקשר הראשוני שנוצר, ואף על 'היחסים' שבהמשך הדרך.

מה מיתוג כולל?

מיתוג יכול לחוג סביב מגוון רחב של נושאים שונים:

  • לוגו – ראשית כל והכי חשוב הוא הלוגו שלנו. האופן שבו אנחנו נציג את עצמנו. לוגו מוכרח להתכתב עם קהל היעד. נניח בזאר שמציע אמנות רחוב, יביא עמו לוגו מחוספס יותר, כזה שמכניס אותנו לאווירה. לעומתו, משרד אדריכלים או עיצוב פנים עשוי בהחלט לבחור בלוגו אלגנטי ונקי יותר. כזה שמשדר מקצועיות.
  • אריזות – האופן שבו אנחנו מגישים את דברי המתיקה שלנו, בהחלט יכול להשפיע על כל החוויה. בדיוק כמו שצלחות של מנות שף יכול להוסיף את התבלין הסודי, כך גם אריזות הנייר, שקיות הנייר וכל היבט מיתוגי אחר.
  • קופירייטינג – חשוב בהחלט גם לשים את הדגש על מסרים מילוליים כמו סלוגן קליט. זהו חלק בלתי נפרד מן העבודה.

כיצד מתחילים?

כיום ניתן למצוא מגוון חברות שמספקות שירותי מיתוג, וכן פרילנסרים העוסקים בדבר.

לרוב חבילות שכאלו יהיו מוצעות על-ידי מעצבים ומעצבות גרפיות שכן המיתוג הוויזואלי הוא הנדבך החשוב ביותר.

כתבה זו הובאה בשיתוף עם מכללת image לאומנות בירושלים.

מיני מתוקים

לקוחות ממליצים

ליאת אמיר
ליאת אמיר
קרא עוד
אני ובן זוגי באנו לסדנה שקניתי לו כהפתעה לקידום חשוב שהוא קיבל בעבודה. חוויה נפלאה שקשה לתאר במילים. אנה הדריכה אותנו בכל כך אהבה ומסירות, הפגינה המון חשק וראו שהיא עושה את זה מכול הלב. יצאנו מרוצים, ועם שפע של ידע בהכנת מתוקים.
דניאל מורג
דניאל מורג
קרא עוד
אנחנו ועוד כמה חברים החלטנו שאנחנו רוצים למצוא בילוי קצת שונה, משהו שלא עושים בדרך כלל. האמת? אחרי שעשינו פעם אחת את סדנת השוקולדים של אנה, אנחנו כבר חושבים להפוך את זה למסורת קבועה מדי שנה :)
אריק נגרונוב
אריק נגרונוב
קרא עוד
אנחנו חברה קטנה ומשפחתית. ובגלל שאנחנו חברה כל כך בטיקית, לפעמים זה קצת 'יושב עלי' אם העובדים לא מראים יחסי חברות קרובים אחד עם השני. נרשמתי לסדנת המתוקים לגיבוש עובדים של אנה, ואני רוצה להמליץ בחום. וואו איזו חווייה. פייר? הייתי סקפטי קצת בהתחלה. מפרגן בהמון אהבה.
איווט קפלטי
איווט קפלטי
קרא עוד
יש לי ידע מאוד רחב במתוקים, אך החלטתי שאני רוצה להרחיב את הידע הקיים ולהביא את עצמי לדרגות ורמות חדשות. אנה ערכה איתי קורס פרטי, ותוך מספר שעות יצאתי עם ידע שלא הצלחתי לרכוש לאורך שנים ארוכות. תודה רבה על הכל!
הקודם
הבא

סדנאות

השאירו פניה