Sweet Dreams

טיפים מקצועיים לצילום אוכל

להפיק תמונות נהדרות הישר מהנייד

כמה פעמים הבטתם על המנה שבתפריט של מסעדה או הסתכלתם בתכנית בישול ובלוטות הרוק שלכם מיד התחילו להיכנס לעבודה? אין מדובר בצירוף מקרים, כי אם במלאכת מחשבת של צלמים מקצועיים המתמחים בצילום מזון דרך זוויות ייחודיות וטריקים שנשלפים הישר מן השרוול.

כדאי לדעת: ברבים מצילומי האוכל המקצועיים שנעשים בסטודיו מקצועי, הרי שלעתים קרובות אין מדובר במזון אמיתי כי אם במוצרים אחרים דוגמת שימוש בשמן, או אפילו קצף לגילוח במקום קצפת. מדובר בטריקים שעוזרים לאוכל להיראות טרי ומזמין.

במקרה שלנו אין מדובר בתנאים של סטודיו לצילום, כי אם בתצלום אמיתי של הקינוח שזה עתה קיבלנו במסעדה, המאפה שזה עתה הכנו בעצמנו והצאנו מהתנור או התבשיל החדש שמתחשק לנו להשוויץ מול כולם ברשתות החברתיות.

אז כיצד עושים זאת נכונה? הנה כמה טיפים שאפשר לשלוף מהשרוול וליישם כבר מן הרגע הראשון.

זוויות מיוחדות

הקפידו של לצלם את האוכל שלכם בזווית הקלאסית כמו שכולנו רואים אותו. אין לצלם את המזון מתוך הזווית של אדם הישוב על הכיסא מול השולחן ושצופה במנה שלו.

חשוב לצלם עם שתי זוויות עיקריות שיכולות לשדרג את התמונה משמעותית: אפשר לבחור בצילום על שנותן לאוכל זווית אסתטית וישרה או לחילופין לבחור בזווית מיוחדת שמבליטה את אחד מן הרכיבים שבצלחת. מומלץ להתקרב אל המזון בזווית אשר ממקדת את התמונה באזור מסוים וממרכזת אותו. ברגע שנוצר הפוקוס על המזון ויתר הרקע מטושטש, הקליקו והרי לכם תמונה מהסרטים.

שימוש באפליקציות עריכה

גם הצלמים המקצועיים ביותר משתמשים בסופו של יום במגוון תוכנות עריכה שונות ובראשן לייטרום ופוטושופ. גם אתם יכולים לנצל את היכולות של הטלפון שלכם ושל אפליקציות מובילות כאלו ואחרות ולבצע עריכות שכוללות תיקוני צבע, העלמת לכלוכים ופרטים שונים שלא הייתם רוצים שיופיעו בתמונה וכיוצא בזה.

כך לצורך הדוגמה, אנחנו שמחים להמליץ על אפליקציה שבה גם אנחנו משתמשים כאשר אנחנו רוצים לתעד את התוצאות שלנו בסדנאות המתוקים. אפליקציה בשם snapseed יכולה לספק לכם את המענה המדויק עם מגוון רחב של אפשרויות החל מעריכת צבעים עם HDR, דרך תיקוני צבע ורוויה, פילטרים שונים ואף מכחול המאפשר להעלים פרטים מיותרים (דוגמת לכלוך על הצלחת וכיוצא בזה).

התפאורה שמסביב

כדי שתמונת מזון תוכל לשדר את האווירה המזמינה והנפלאה, מומלץ גם להקפיד על תפאורה נפלאה. נסו למקם את המנה שלכם באופן שישקף את הנוף שמסביב. אם אתם במסעדה, נסו לשקף את הנוף של העציצים או האור הטבעי שנכנס מהחלון.

אם מדובר בצילום בבית, נסו לצלם את המנה כשהיא ישובה על קרש עץ או אולי כשסביבה יש מגוון רחב של מצרכים שונים שבאמצעותם הכנתם את המאפה או התבשיל. התמונה אולי מבוימת למדי, אך התוצאה מעוררת תיאבון ותוכלו לראות דוגמאות רבות לכך במגוון מגזיני אוכל שונים.

3 טיפים ויש לכם את זה!

נסו ליישם עוד היום את הטיפים השונים שחלקנו אתכם פה, ואנו סמוכים ובטוחים שכל החברים והחברות, מכרים ומכרות ירצו לטעום את המיצג שבתמונה 🙂

בתיאבון!

מיני מתוקים

לקוחות ממליצים

ליאת אמיר
ליאת אמיר
קרא עוד
אני ובן זוגי באנו לסדנה שקניתי לו כהפתעה לקידום חשוב שהוא קיבל בעבודה. חוויה נפלאה שקשה לתאר במילים. אנה הדריכה אותנו בכל כך אהבה ומסירות, הפגינה המון חשק וראו שהיא עושה את זה מכול הלב. יצאנו מרוצים, ועם שפע של ידע בהכנת מתוקים.
דניאל מורג
דניאל מורג
קרא עוד
אנחנו ועוד כמה חברים החלטנו שאנחנו רוצים למצוא בילוי קצת שונה, משהו שלא עושים בדרך כלל. האמת? אחרי שעשינו פעם אחת את סדנת השוקולדים של אנה, אנחנו כבר חושבים להפוך את זה למסורת קבועה מדי שנה :)
אריק נגרונוב
אריק נגרונוב
קרא עוד
אנחנו חברה קטנה ומשפחתית. ובגלל שאנחנו חברה כל כך בטיקית, לפעמים זה קצת 'יושב עלי' אם העובדים לא מראים יחסי חברות קרובים אחד עם השני. נרשמתי לסדנת המתוקים לגיבוש עובדים של אנה, ואני רוצה להמליץ בחום. וואו איזו חווייה. פייר? הייתי סקפטי קצת בהתחלה. מפרגן בהמון אהבה.
איווט קפלטי
איווט קפלטי
קרא עוד
יש לי ידע מאוד רחב במתוקים, אך החלטתי שאני רוצה להרחיב את הידע הקיים ולהביא את עצמי לדרגות ורמות חדשות. אנה ערכה איתי קורס פרטי, ותוך מספר שעות יצאתי עם ידע שלא הצלחתי לרכוש לאורך שנים ארוכות. תודה רבה על הכל!
הקודם
הבא

סדנאות

השאירו פניה